PDA

View Full Version : The super macro guessing game (2)


Pages : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 [56] 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67

alexanderGARDNER
3rd of January 2009 (Sat), 01:14
G'night

webcrawlur
3rd of January 2009 (Sat), 12:43
Here's a quick and easy one... Game on.:D

SoaringUSAEagle
3rd of January 2009 (Sat), 13:17
Vase

3Turner
3rd of January 2009 (Sat), 13:27
ice cube

webcrawlur
3rd of January 2009 (Sat), 13:27
No, not a vase. Not an ice cube.

Chet
3rd of January 2009 (Sat), 13:29
Asteroid hurtling towards the Earth's Moon?

3Turner
3rd of January 2009 (Sat), 13:46
crystal figurine.

webcrawlur
3rd of January 2009 (Sat), 14:14
Asteroid hurtling towards the Earth's Moon?
It certainly looks that way, but this is SMGG, lol. Try again.:p
crystal figurine.
No, not a figurine.

friz
3rd of January 2009 (Sat), 14:16
running water

webcrawlur
3rd of January 2009 (Sat), 14:29
running water
Very good, you're up.:D

friz
3rd of January 2009 (Sat), 14:57
I'll see what I can come up with

friz
3rd of January 2009 (Sat), 15:02
http://i47.photobucket.com/albums/f184/frizz1/IMG_0934.jpg
This should be fairly easy for you guys.

3Turner
3rd of January 2009 (Sat), 15:08
mold on a tree.

friz
3rd of January 2009 (Sat), 15:16
We have a winner! You're up!

3Turner
3rd of January 2009 (Sat), 16:39
All right...have at it.
331225

friz
3rd of January 2009 (Sat), 16:51
I think it's cousin is living in the back of my fridge.

alexanderGARDNER
3rd of January 2009 (Sat), 17:49
Chamois or mouldy cheese slices

zeva
3rd of January 2009 (Sat), 17:52
dog treat or something?

SoaringUSAEagle
3rd of January 2009 (Sat), 18:49
dog treat or something?

Yeah, rawhide is what came to my mind first.

zeva
3rd of January 2009 (Sat), 19:13
Hmm if thats right you can put up a image lol i dont have any on me.. and cant think of a picture either

SoaringUSAEagle
3rd of January 2009 (Sat), 19:15
Okay haha.... I doubt I am right but even before reading your post, I thought rawhide.

3Turner
4th of January 2009 (Sun), 00:45
I think it's cousin is living in the back of my fridge.
:lol: Hope not.

Chamois or mouldy cheese slices
nope.

dog treat or something?
It is a treat for a dog...

Yeah, rawhide is what came to my mind first.
And specifically, rawhide. ;)
331372

zeva
4th of January 2009 (Sun), 01:28
Okay haha.... I doubt I am right but even before reading your post, I thought rawhide.

NICE! go post something now! * Virtual High five!* lol

SoaringUSAEagle
4th of January 2009 (Sun), 01:38
Woohoo I got it! Give me until tomorrow to get something up :) but I will....

jr#8
4th of January 2009 (Sun), 08:15
Now thats using an imagination

SoaringUSAEagle
4th of January 2009 (Sun), 10:53
Now thats using an imagination

Thanks lol. It seriously is what came to mind...

And here we go again....

http://blog.jeffreyallred.com/images/2009/01/macro.jpg

Skrim17
4th of January 2009 (Sun), 10:56
christmas ornament

SoaringUSAEagle
4th of January 2009 (Sun), 11:02
Nope.

tupper
4th of January 2009 (Sun), 11:06
Jewelry?

SoaringUSAEagle
4th of January 2009 (Sun), 11:28
No.

Skrim17
4th of January 2009 (Sun), 11:31
confetti

SoaringUSAEagle
4th of January 2009 (Sun), 11:32
Not even close....

tomjd
4th of January 2009 (Sun), 12:08
part of a lock?

jr#8
4th of January 2009 (Sun), 12:16
some type of mind game

SoaringUSAEagle
4th of January 2009 (Sun), 13:06
part of a lock?

No - again not close at all.

some type of mind game

Possibly.

This item is photography related.

DrMitch
4th of January 2009 (Sun), 15:37
flash / light diffuser / reflector

3Turner
4th of January 2009 (Sun), 15:38
tripod mounting plate.

friz
4th of January 2009 (Sun), 15:57
flash / light diffuser / reflector

+1.

zeva
4th of January 2009 (Sun), 16:12
something to do with light :)

SoaringUSAEagle
4th of January 2009 (Sun), 17:40
flash / light diffuser / reflector

No.

tripod mounting plate.

Nope.

something to do with light :)

Yes.... but more specifically....

friz
4th of January 2009 (Sun), 19:04
Light shade

SoaringUSAEagle
4th of January 2009 (Sun), 19:14
Nopers...

Skrim17
4th of January 2009 (Sun), 19:20
umbrella

SoaringUSAEagle
4th of January 2009 (Sun), 20:38
Nope.

DrMitch
4th of January 2009 (Sun), 20:48
Battery pack / transformer for lights

SoaringUSAEagle
4th of January 2009 (Sun), 21:09
Battery pack / transformer for lights

Wow, you got it.

DrMitch
4th of January 2009 (Sun), 21:13
Woo hoo!!! (lucky guess)
Here's mine... (to my eyes, this is a tough one)

http://i272.photobucket.com/albums/jj195/dr_mitch/macro2.jpg

3Turner
4th of January 2009 (Sun), 21:16
roller on a printer

DrMitch
4th of January 2009 (Sun), 21:24
Not a roller

SoaringUSAEagle
4th of January 2009 (Sun), 21:50
A scanner light strip?

DrMitch
4th of January 2009 (Sun), 21:51
sorry, no

mehran.mo
4th of January 2009 (Sun), 21:51
gears of bellows?

DrMitch
4th of January 2009 (Sun), 21:55
no, but your in the right field...

mehran.mo
4th of January 2009 (Sun), 21:56
gears of the advancing mechanism of a certain film camera?

DrMitch
4th of January 2009 (Sun), 21:57
it's not a gear

SoaringUSAEagle
4th of January 2009 (Sun), 21:58
focus knob?

DrMitch
4th of January 2009 (Sun), 22:09
not a knob. It slides...

Chet
4th of January 2009 (Sun), 22:20
Volume slider?

Chet
4th of January 2009 (Sun), 22:21
Shutter?
Film Advance?

DrMitch
4th of January 2009 (Sun), 22:23
Not a volume slider - here's a bit more of a peek...

http://i272.photobucket.com/albums/jj195/dr_mitch/macro3.jpg

Chet
4th of January 2009 (Sun), 22:32
This thing really has no function does it? It's something decorative on something from the late 70's early 80's?

DrMitch
4th of January 2009 (Sun), 22:34
It's got a function, and is part of something from the 30's - 50's - collectible "little" following

Chet
4th of January 2009 (Sun), 22:42
Is it a camera or camera related?

DrMitch
4th of January 2009 (Sun), 22:45
It is a camera.
EDIT: 007 had one

Chet
4th of January 2009 (Sun), 22:49
LOL, spy camera?

DrMitch
4th of January 2009 (Sun), 22:52
A tad too obvious with the last hint? :)
Yes, an early model Minox - the slider moved different colour films in front of the aperature.
http://i272.photobucket.com/albums/jj195/dr_mitch/IMG_2855.jpg

Chet
4th of January 2009 (Sun), 22:58
Wow that was a difficult one. Looks so modern for 30's-50's.

Chet
4th of January 2009 (Sun), 22:59
http://photos.smugmug.com/photos/299298058_xqPJY-XL.jpg

zeva
4th of January 2009 (Sun), 23:50
A bottle? O_9

DrMitch
4th of January 2009 (Sun), 23:55
High-flow water faucet restrictor thingy

BK_Grand_Marquis
5th of January 2009 (Mon), 02:38
Tamper resistent cap?

-Pleiades-
5th of January 2009 (Mon), 04:23
pressure cleaner?

Chet
5th of January 2009 (Mon), 08:06
Dr. Mitch is close but needs to be a bit more specific.

whitedog
5th of January 2009 (Mon), 08:25
Shower massage head?

SoaringUSAEagle
5th of January 2009 (Mon), 08:32
Bathtub plug?

Chet
5th of January 2009 (Mon), 09:13
Shower massage head?

Close enough for government work. ;)

http://photos.smugmug.com/photos/299297782_ryKPp-L.jpg

Chet
6th of January 2009 (Tue), 10:17
Invoking 24 hour Free Post rule to keep the game moving into the future.

http://photos.smugmug.com/photos/310148692_Ejo46-L.jpg

SoaringUSAEagle
6th of January 2009 (Tue), 11:43
Can you do me a favor and attach it so I can see it here at work pleaseeeee???? :)

Chet
6th of January 2009 (Tue), 11:54
Sure Jeff for you I'll give it a whirl.

331944

irispatch
6th of January 2009 (Tue), 11:56
soap bubbles

Chet
6th of January 2009 (Tue), 12:08
soap bubbles


Well look at that it does look like bubbles. Alas it's a no.

tomjd
6th of January 2009 (Tue), 12:29
filter material?

Chet
6th of January 2009 (Tue), 12:31
Sorry no.

SoaringUSAEagle
6th of January 2009 (Tue), 12:40
Thanks Fury - I am trying to get my boss to let me use my laptop again... ugh he is such a PITA. Other employees have their laptops here at work. I dont know what his deal is. Thanks for posting it again!

Pink sapphire?

Chet
6th of January 2009 (Tue), 12:40
Nope

SoaringUSAEagle
6th of January 2009 (Tue), 12:57
Grape Fruit?

Chet
6th of January 2009 (Tue), 13:00
Nope, haven't seen one of those in years.

SoaringUSAEagle
6th of January 2009 (Tue), 13:01
Ceramic tile?

Chet
6th of January 2009 (Tue), 13:04
Ceramic tile?

Nope

SoaringUSAEagle
6th of January 2009 (Tue), 13:10
Hmmmmmmmmmmm trying to think......................

Rasberry Lemoade?

Chet
6th of January 2009 (Tue), 13:12
Nope

SoaringUSAEagle
6th of January 2009 (Tue), 13:13
Dang it.... food related?

Chet
6th of January 2009 (Tue), 13:14
Nope.

tupper
6th of January 2009 (Tue), 13:16
sponge

Chet
6th of January 2009 (Tue), 13:16
sponge


ME? I don't think so!

SoaringUSAEagle
6th of January 2009 (Tue), 13:18
cleaner....

RandyMN
6th of January 2009 (Tue), 13:18
How about SPIT? I mean Saliva.

BTW, I see a hair in there... is that a hairy tongue?

Chet
6th of January 2009 (Tue), 13:34
cleaner....

Sorry it's as clean as I can get it.

How about SPIT? I mean Saliva.

BTW, I see a hair in there... is that a hairy tongue?

eRRR.... No

SoaringUSAEagle
6th of January 2009 (Tue), 13:35
Gel?

Chet
6th of January 2009 (Tue), 13:37
Gel?


Sorry not enough hair for that. Some days I am tempted though.

SoaringUSAEagle
6th of January 2009 (Tue), 13:53
Ah ha....

Deoderant. (That's where that hair came from)

Chet
6th of January 2009 (Tue), 13:54
Ah ha....

Deoderant. (That's where that hair came from)


I use Axe thank you....

SoaringUSAEagle
6th of January 2009 (Tue), 13:56
Well you are just mr. impossible today.

whitedog
6th of January 2009 (Tue), 13:56
Tempered glass, or the surface of a china vase or object with a crackled resin finish?

Chet
6th of January 2009 (Tue), 13:58
Well you are just mr. impossible today.

LOL! Just keeping it entertaining. A simple nope response gets boring.

Tempered glass, or the surface of a china vase or object with a crackled resin finish?


Sorry nope.

SoaringUSAEagle
6th of January 2009 (Tue), 13:59
Wax - as in a lava lamp?

Chet
6th of January 2009 (Tue), 13:59
Nope

Chet
6th of January 2009 (Tue), 14:33
Don't tell me it's clue time already.

SoaringUSAEagle
6th of January 2009 (Tue), 14:37
Haha.... my guess stands....

lens cleaner?

Chet
6th of January 2009 (Tue), 14:38
Nope....

Head over to your local shipping department....

SoaringUSAEagle
6th of January 2009 (Tue), 14:39
packing bubbles?

Chet
6th of January 2009 (Tue), 14:40
packing bubbles?


In the correct area....

SoaringUSAEagle
6th of January 2009 (Tue), 14:41
peanuts? popcorn?

Chet
6th of January 2009 (Tue), 14:42
crackerjacks.... Nope

SoaringUSAEagle
6th of January 2009 (Tue), 14:43
tape

Chet
6th of January 2009 (Tue), 14:44
Is this being recorded for posterity?? No

SoaringUSAEagle
6th of January 2009 (Tue), 14:45
Hm.... I think I am done guessing now. :)

SoaringUSAEagle
6th of January 2009 (Tue), 14:47
Economical Polyethylene Foam Rolls

Chet
6th of January 2009 (Tue), 15:26
Economical Polyethylene Foam Rolls


Foam yes

http://photos.smugmug.com/photos/316590989_M6bPu-L.jpg

SoaringUSAEagle
6th of January 2009 (Tue), 15:41
Ah ha!!!!! Well let me see if I can get something up once my last appointment shows up momentarily. I have my camera here at work today :)

Chet
6th of January 2009 (Tue), 17:13
Jeff a.k.a. SoaringUSAEagle asked me to post one if I had one ready. I do....

http://photos.smugmug.com/photos/301994228_eWyh5-O.jpg

SoaringUSAEagle
6th of January 2009 (Tue), 18:12
Yes I did.... I have nothing worthwhile in this office today.

wheel

irispatch
6th of January 2009 (Tue), 18:22
Model train

CrazieCricket
6th of January 2009 (Tue), 19:01
doorbell

Chet
6th of January 2009 (Tue), 19:34
Model train

yup


http://photos.smugmug.com/photos/301989477_VAdwZ-M.jpg

zeva
6th of January 2009 (Tue), 20:40
wow that was a fast guess!

mehran.mo
6th of January 2009 (Tue), 22:36
That was an impressively precise and quick guess.

zeva
7th of January 2009 (Wed), 00:52
wow it was actually the first guess!

SoaringUSAEagle
7th of January 2009 (Wed), 10:44
Second.... I had the first guess of a wheel.

Nistelrooydude
7th of January 2009 (Wed), 19:35
Second.... I had the first guess of a wheel.

Take that, Zeva!!! ;)

Chet
7th of January 2009 (Wed), 22:00
Someone post a new one. Sure I have a 1/2 dozen more but someone post something.

irispatch
8th of January 2009 (Thu), 06:44
Opps I forgot to check back on this one.
If ya all don't mind waiting till this evening I'll post a new one for you.

Chet
8th of January 2009 (Thu), 07:58
Ok, I'll wait.

zeva
8th of January 2009 (Thu), 13:33
Take that, Zeva!!! ;)


psh! hahaha that was still fast though! :P

SoaringUSAEagle
8th of January 2009 (Thu), 15:37
HAha yeah, I just had to give ya crap :D

irispatch
8th of January 2009 (Thu), 16:39
TaDaaaa For your viewing pleasure and guessing fun.

http://i79.photobucket.com/albums/j159/irispatch/IMG_92793.jpg

Chet
8th of January 2009 (Thu), 16:40
Very nice! What is it?

CrazieCricket
8th of January 2009 (Thu), 16:46
A loaf of bread

tomjd
8th of January 2009 (Thu), 16:52
sweet roll

irispatch
8th of January 2009 (Thu), 17:13
Nice try Fury.
no and no

CrazieCricket
8th of January 2009 (Thu), 17:46
filled doughnut

Skrim17
8th of January 2009 (Thu), 18:10
is it edible?

lavanut
8th of January 2009 (Thu), 18:13
pepper on a pizza crust

SoaringUSAEagle
8th of January 2009 (Thu), 18:19
pastry

DrMitch
8th of January 2009 (Thu), 18:52
jelly danish

BearLeeAlive
8th of January 2009 (Thu), 19:09
peppercorn

Skrim17
8th of January 2009 (Thu), 19:27
hamentashen

DrMitch
8th of January 2009 (Thu), 19:38
hamentashen

I prefer mine with poppy seeds over raspberry :)

zeva
8th of January 2009 (Thu), 20:30
a pie?

3Turner
8th of January 2009 (Thu), 21:51
An open wound on your arm? :lol: